PE for breakfast: Kampen om kundene - status for varehandel i dyrtid
Høye råvarepriser, fraktrater, renter og inflasjon påvirker markedet for varehandel, men mens noen kjeder sliter veldig, er det andre som lykkes i å skape vekst tross et tøft marked. Hva er grunnen til det?
Det snakker vi om når Selmer og NVCA inviterer til «PE for breakfast» 30. april.
Tid: Tirsdag 30. april, kl. 08.30-09.30 (frokost og kaffe fra 08.00)
Sted: Advokatfirmaet Selmer, Ruseløkkveien 14, Oslo
Hvordan navigerer de ulike aktørene i dette markedet? Hva er viktig for å holde flyten når privatkonsumet reduseres? Og hvilke trender, utfordringer og muligheter vil prege varehandel de kommende årene? For å svare på det har vi fått med et svært spennende panel av eksperter innenfor varehandel.
Kjersti Hobøl er CEO i Nille AS. Få har lengre og bredere erfaring fra varehandel enn Hobøl; hun har tidligere ledet vellykkede snuoperasjoner som toppsjef i konkurstruede Kid og Princess. I tillegg har hun erfaring som styremedlem for en rekke store aktører som XXL, Byggmax, Elektroimportøren, Møbelringen, Orkla og Mestergrull, for å nevne noen.
Vilde Vågsland er seniorrådgiver i Opinion og ansvarlig for deres årlige UNG-studie, som viser utviklingstrekk hos norsk ungdom i alderen 15 til 25 år.
Eskil Koffeld er Principal i FSN Capital. FSN Capital har gjort flere investeringer knyttet til varehandel, deriblant bakerikjedene Lagkagehuset og Bäcker Görtz, elektronikk-kjeden Kjell & Company og sportsmerkevareselskapet Active Brands. Koffeld er utdannet fra HEC Paris og representerer FSN Capital i styrene i Active Brands, Firesafe og Fibo.